קוסטה ריקה וגוואטמלה לשומרי מסורת

הזמן עכשיו את החופשה המושלמת שלך

קוסטה ריקה וגוואטמלה לשומרי מסורת

סיורים ואטרקציות
• סיור בסאן חוזה
• אירזו
• קרתאגו
• אורוסי
• סארצ'י
• סיור קפה
• הגן הבוטאני
• קומבו קנופי וסופרמן– לנדס אין לאב
• מרחצאות חמים פארדייז
• חוות דון חואן
• ביקור בעץ האיגואנות
• גשרים תלויים – מונטה וורדה
• תצוגת זוחלים
• סיור ביער של אל אסטבלו
• סיור לילי יער עננים מונטה וורדה
• סיור עטלפים
• סיור בהר געש פואז
• מפלי לה פאז
• פקאייה בסוסים
• חוות לה אזוטיאה
• קאסה ק'חום –
• מוזיאון השוקולד
• אגם אטיטלן –
• סנטיאגו אטיטלאן
• סאן חואן לה לגונה
• סאן אנטוניו דה פאלופו
• סולולה
• Chichicastenango
• פסקואל אבאך
• Iximiche
• סיור בכפרים שמסביב לאנטיגווה
• סיור רגלי באנטיגווה
• סיור בגוואטמלה סיטי

מסלול קוסטה ריקה וגוואטמלה לשומרי מסורת

סאן חוזה – לנדס אין לאב – ארנל – מונטה וורדה – פואז – אנטיגווה
– אטיטלן – צ'יצ'יקסטננגו – גוואטמלה סיטי
שילוב מושלם של טיול טבע קסום אל מרכז אמריקה, נופי הרי געש עם שמורות טבי מהיפות בעולם, שווקים ססגוניים, אתרים ארכיאולוגים מרתקים. כל אלה ועוד הם משלל החוויות שיש למדינות אלה להציע
גוואטמלה
מדינה קטנה ומגוונת להפליא, נופים הרריים, הרי געש פולטי עשן ויורקי אש, אגמים בשלל צבאים, יערות גשם טרופיים, נהרות ומפלים ועושר של צמחים ובעלי חיים. בולטים במיוחד אתריה הרבים של תרבות המאיה, פירמידות, מקדשים ומבנים מסתוריים. נבקר בכפרי אינדיאנים ובמונומנטים ספרדים קולוניאליים. עולם אנושי מרתק.

קוסטה ריקה

רפובליקת קוסטה ריקה, גן עדן מרהיב עם חופים קריביים מחד ומאידך יערות עד רוחשי בעלי חיים. המדינה נותרה בתולית עד היום.

מסלול הטיול:

יום 1 – שני: הגעה לסאן חוזה
נפגש בנתב"ג קומה 3 שער 32 לטיסתנו לסאן חוזה – קוסטה ריקה. עם ההגעה נפגש עם המדריך המקומי, נסיעה למלון וארוחת ערב.
לינה סאן חוזה

יום 2 – שלישי: הר געש אירזו – אורוסי – קרתאגו – סיור בסאן חוזה
לאחר ארוחת הבוקר יציאה לסיור בהר הגעש אירזו, עמק אורוסי וקרתגו. הר הגעש אירזו הוא הגבוה ביותר בקוסטה ריקה, ונודע בזכות בריכות המינרלים הצבעוניות המרהיבות שבו. אח"כ נגיע לעמק שופע הירוק של אורוסי שהינו אתר ההתיישבות הספרדית הראשונה, בו נבקר בכנסייה Iglesia Colonial De Orosi , הכנסייה הראשונה שנבנתה על אדמת קוסטה ריקה. בקרתגו נבקר ב- Basílica de Nuestra Señora de los Ángeles ששוקמה לפני 80 שנה לאחר שנהרסה ברעידת אדמה.
נחזור לסאן חוזה ונצא לסיור רגלי שבו נראה את בניין "אסיפת המחוקקים" (בית הנבחרים), הפארק הלאומי, התיאטרון הלאומי, הקתדרלה העירונית, פארק מוראזן, פארק אסספנייה ונבקר בשוק האומנים בו נוכל לקנות מזכרות במחירים אטרקטיביים במיוחד. נחזור למלוננו, ארוחת ערב ולינה.
לינה סאן חוזה

יום 3 – רביעי: סארצ'י – סיור קפה – הגן הבוטאני ע"ש Else Kientzler – לנדס אין לאב
הבוקר נצא לכיוון מלון לנדס אין לאב הממוקם במרכז יער העננים. בדרך, ביקור בעיירה הציורית סארצ'י, שמוכרת בזכות הצבעוניות החדה והעשירה של הבתים, העגלות הצבעוניות מעץ והרהיטים שהתושבים מייצרים. לסיור במטע הקפה "אספיריטו סנטו" המציג את תהליך הכנת הקפה הקוסטריקני המפורסם, בסיומו תוכלו לקנות קפה ומוצריו. סיור בגן הבוטני ע"ש Else Kientzler שמהווים חלק ממפעל חיים שהחל עוד בגרמניה בשלהי מלחמת העולם השניה. בשנת 1945 פגשה אלזה בלודויג קינצלר שהיה בנו היחיד של בעל חברה בוטנית שהקים עוד בשנת 1904, שעסקה ביבוא צמחים טרופיים ואקזוטיים איכותיים מכל העולם והפצתם בגרמניה. בתום המלחמה נישאה לו, כשבעקבות מות אביו ב-1949 ירש את העסק וניהל אותו לודויג נפטר בגיל 45 בשנת 1960 באופן פתאומי והעסק עבר לבעלותה של אלזה שניהלה אותו במקביל לגידול 3 ילדיה היתומים עם הרבה כשרון ניהולי טבעי, רצון עז ומוטיבציה להצליח ואכן הצליחה ביותר בייחסה זאת לתכונותיה הנשיות, ויצרה מודל של גן עדן טרופי שיושם במקומות רבים בעולם. בגן דוגמאות של צמחים מגינאה, ניו זילנד, מדגסקר, יפה, איי הבהאמה, יאוה, ברזיל, הודו, קוריאה וכמובן מקוסטה ריקה. המקום מציע חלוקה לגנים בהם גדלים סוגים שונים של צמחים גנים של צמחים בשרניים כגון ברומליות, עצים שנמצאים בסכנת הכחדה. הגנים תוכננו להנאת המטייל על מנת שיגלה את נפלאות הטבע בינות השבילים והאזורים השונים שלהם.
לנדס אין לאב

יום 4 –חמישי: קומבו קנופי וסופרמן בלנדס אין לאב – חוות דון חואן – ריקודים עממיים בבי"ס Juari עץ האיגואנות – מעיינות חמים פארדייז – ארנל
בתחילת היום תצאו לקומבו קנופי מעל צמרות העצים לאורך 500 אקרים מהן נשקף נוף נפלא של היער .8 כבלים, 11 פלטפורמות, 3 מסלולים , 2 גשרים תלויים וטרזן סווינג סה"כ -845 מ'. אחר כך- כבלים אתגריים – 3 כבלים תאומים לחוויה זוגית . הכבל הארוך ביותר הוא 750מ' (ניתן גם לגלוש כ"סופרמן"), מגדלי פלדה, גשרים תלויים, מהירות תנועה 80 קמ"ש, 150 מ' מעל לעמק הנסתר. לאחר מכן, נסיעה לאיזור ארנל הממוקם בחלקו הצפוני של מחוז אלחוואלה (Alajuela) קרוב לגבול עם ניקארגוואה. באיזור תוכלו למצוא מראות נוף מגוונים ומרהיבים. הר הגעש ארנל הוא האתר התיירותי המרכזי. הגשמים הטרופיים מרעננים את האדמה ומותירים אותה לחה וירוקה והעמקים מלאים בצמחייה טבעית, נהרות גדושי מים, מעיינות חמים, לגונות, חיות בר ופארקים לאומיים. בהמשך, ביקור בחוות Finca Burio, לחוויה מקומית אותנטית. החווה ממוקמת כחמש דקות מהעיר פורטונה, בבעלות דון חואן חקלאי קוסטה־ריקני העובד בשיטות מסורתיות. גידולים אורגניים, מטעי פירות וירקות אורגניים אקזוטים, מקצתם לא מוכרים, נלמד על שימושם בתעשייה המקומית ועל תכונותיהם המיוחדות. החווה עצמה ממוקמת ביער ראשוני יפהפה, המושך באופן טבעי מינים רבים של בעלי כנף וחיות אחרות. בהמשך הסיור תחזו בתהליך המרתק של הכנת ה"גווארו", משקה חריף המופק מקני סוכר, ובמו ידיכם תכינו ותטעמו את משקה הדולסה המקומי המופק גם הוא ממיצוי קני הסוכר. לאחר מכן, נצפה בריקודים עממיים של ילדי בי"ס Juari.
אח"כ, נמשיך לעץ האיגואנות, המפורסם בזכות האיגואנות הרבות הצבעוניות השוכנות עליו
בערב, רחצה וארוחת ערב בליווי זמר במעיינות חמים פארדייז להנאה ולמרפא.
לינה ארנל

יום 5 –שישי: מונטה וורדה – גשרים תלויים – תצוגת זוחלים
לאחר ארוחת בוקר תמשיכו לאזור סנטה הלנה ומונטה וורדה . נוף מרהיב של מפרץ ניקוייה ואיי האזור ילוו אתכם בדרככם לדרך מכוסה יער המכונה "ההר הירוק" (מונטה וורדה). משנת 1951 חיה במקום קהילת צפון אמריקאים (קווקרים) מבודדת בגובה של 1400 מטר ששמרה על האזור בעזרת אירגונים פרטיים והפכה אותו לשמורה ביולוגית עשירה במערכות אקולוגיות בהן המבקרים נפגשים עם בעלי החיים של סביבה מוגנת זו.
עם הגעתכם תצאו למסלול בן 2.5 ק"מ בתוך היער, במהלכו תמצאו 6 גשרים שונים המרכיבים את מערכת הגשרים של הפארק, אורכם נע בין 66 מ' – 236 מ' וגובהם הוא בין 100 מ' ל-150 מ'. בהמשך, תצוגת זוחלים מרהיבה בה תצפו בנחשים מסוגים שונים וצפרדעים מיוחדות וצבעוניות. הכנות לשבת, ארוחת ערב כשרה במלון.
לינה מונטה וורדה

יום 6– שבת: מונטה וורדה – סיור בשמורת יער העננים – סיור לילי
תפילות וסעודת השבת, סיורים רגליים ביער העננים של מלון אל אסטבלו. הסיור מאפשר הצצה אל המערכת האקולוגית של היער העננים וההליכה בו מגלה את הגן הירוק והעשיר באזור, שרכים, פרחים ומיני צמחים חסרי שורשים הגדלים על העצים והשיחים. העננים המתקבצים מעל למדרונות מספקים את הלחות הדרושה לקיום הצמחייה שופעת החיוניות. שורשים מתנודדים וגפנים מטאטאים את השבילים. האוויר עשיר בציוצי ציפורים וקולות של חיות היער הקטנות ולפעמים גם ניתן לשמוע את צווחותיו של הקוף המיילל. ארוחת צהריים כשרה במלון.
לקראת ערב, סיור לילי בשביליו של יער עננים וצפייה בציפורים הנמות, בטרנטולות, בעכבישים, חרגולים, צרצרים, בלטאות, צפרדעים, קיפודים, בעלי זנבות, נחשים ועוד.
לינה מונטה וורדה

יום 7– יום ראשון: מונטה וורדה – סיור העטלפים – מפלי לה פאז
לאחר ארוחת הבוקר, הגעה לחוות העטלפים של דר' ריצ'רד, זואולג בכיר בתחום העטלפים. הכרות עם העולם המיוחד במינו של היונקים המעופפים. בהמשך , מפלי לה פאז והגנים המרהיבים שבשטחם שוכן מצפה הפרפרים הגדול בעולם, שפע יונקי דבש, תצוגת נחשים, קופים, חתולי בר וגני אורכידאות. לאורך שבילי נהר לה- פאז מספר מפלים גדולים.
לינה לה פאז

יום 8 –יום שני: הר געש פואז – שדה"ת – גוואטמלה סיטי
הבוקר נצא לסיור בהר הגעש פואז, שם תצפו בלועו העצום המשתרע על פני 1.5 ק"מ באתר גייזרים מהגדולים בעולם, הר הגעש פעיל אך בטוח לתצפית.
משם, נסיעה לשדה"ת בהתאם למועד הטיסה. עם הנחיתה בגוואטמלה סיטי העברה למלון.
לינה גוואטמלה סיטי

יום 9 –יום שלישי: פקאייה בסוסים – חוות לה אזוטיאה – קאסה ק'חום – מוזיאון השוקולד
הבוקר נצא לביקור קצר בהר הגעש פאקאיה שגובהו כ- 2500 מ' מעל פני הים. זהו הר פעיל ומרשים ביותר. תחילת הטיפוס הינה מהכפר סאן פרנסיסקו סאלס ויכולה להמשך כשעה וחצי. תחילת השביל תלולה יחסית אך בהמשך נעשית מתונה יותר כלפי היער. שבילי הפארק מתוחזקים היטב ולשלטי ההסברה הרבים, מוסיף המדריך מידע נוסף על הסביבה, משם נמשיך בביקור במרכז התרבות "לה אזוטאה", לסיור מודרך בחוות הקפה "לה אזוטיאה" בה נתוודע לתהליך ייצור הקפה הגוואטמלי המשובח. נמשיך למוזיאון הקפה בה נלמד על ההיסטוריה שלו. נמשיך לביקור במוזיאון ומרכז מחקר שנועד לשמר את המוסיקה המסורתית של שבטי המאיה בגוואטמלה – קאסה קוחום, בו נוכל לצפות באוסף האיכותי של כלי הנגינה הייחודים לבני השבט ולקבל הסבר גם על השמלות המסורתיות של מחוז Sacatepéquez. נבקר במוזיאון השוקולד – בני המאיה היו הראשונים שהחלו להשתמש בפולי הקקאו כחלק מהמערך הקוליאנרי שלהם וגוואטמלה היא אחת הארצות הנחשבות בעולם כיצרנית של שוקולד. במוזיאון נלמד על ההיסטוריה של השוקולד וכל השלבים של תהליך ייצורו. נערוך סיור מודרך המציג את תהליך ייצור השוקולד כולו החל מקטיף הפולים במטע הקקאו, קלייתם, קילופם, ריכוכם, טחינתם, הפיכתם לעיסה ועד לעיצובו לצורתו הסופית כשוקולד. עיסת הקקאו משמשת בסיסי למשקה הקקאו המסורתי של בני המאיה. אח"כ יוכלו המבקרים להשתתף בסדנא ולהכין להם משקה קקאו בנוסח המאיה ובנוסח האירופאי ובסופו, יוכלו המבקרים לעצב ולהכין את קופסת השוקולד שלהם שייקחו עימם.
לינה גוואטמלה סיטי

יום 10 –יום רביעי: אגם אטיטלן – סנטיאגו אטיטלאן -סאן חואן לה לגונה – סאן אנטוניו דה פאלופו
לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, יציאה לכוון אטיאלאן .נשוט בספינה לסנטיאגו אטיטלאן שעל גדותיו של אחד האגמים היפים בעולם – אגם אטיטלאן שנוצר מקלדרה (תוצאה של מפולת הר געש) והוא מוקף בשלושה הרי געש מרשימים (סאן פדרו,אטיטלאן וטומילאן.) וב-12 כפרי מאיה –קאצ'יקל ומאיה –צוטוהיל. נבקר בסנטיאגו אטיטלאן ונלמד להכיר את הפולחן של האל מקסימון הנערץ ע"י תושביה. בסנטיאגו ניתן למצוא מגוון רחב של חפצי אומנות ,אריגים צבעוניים, תגליפי עץ וציורים בסגנון הנאיבי. נבקר בבית מלאכה ונלמד להכיר את חייהם של תושבי הכפר
אח"כ נבקר בכפר המאיה צוטוהיל סאן חואן לה לגונה הציורי שלחוף אגם אטיטלאן בו נמצא את המסורות והמנהגים שלו התלבושות והצבעים המיוחדים רק לו. אח"כ נמשיך לסאן אנטוניו דה פאלופו בו נבקר במרכז לטווית אריגים צבעוניים ובכנסייה המקומית.
לינה גווטאמלה סיטי

יום 11 – יום חמישי: סולולה – Chichicastenango – פסקואל אבאך
הבוקר ניסע לעיר סולולה שלחוף אגם אטיטלאן ולהנות מהשוק הססגוני האופייני לערי גווטמאלה בהיותו "שוק אמיתי " המיועד לרווחת התושבים. משם לצ'יצ'יקסטנאנגו chichcastenango שהינה מרכז שבט המאיה קיצ'ה ומפורסמת בשוק הפתוח הססגוני והציורי בו מתנהל בו מסחר של ירקות, פירות, פרחים, דגנים, חיות, טקסטיל וחפצי אומנות.ימים חמישי וראשון הינם ימי המסחר הערים ביותר . ינתן זמן קניות. מהשוק נמשיך לבית הקברות של העיר האופייני לתרבות הגוואטמלית המאמינה בחיים שלאחר המוות ובגלגול נשמות המקום והפך לאתר תיירותי לנוכח צבעוניותם של הקברים .נבקר בכנסיית סנטו תומאס המפורסמת בזכות התפילות לאלוהי המאיה הקדמונים והפולחנים המסורתיים שמקיימים בה בני שבטה קיצ'ה. נמשיך לפסקואל אבאך ,המזבח עם פסל האל שעל שמו נקרא. המזבח הנמצא על ראש הר טוראך ,שבשלו נקרא "ההר המקודש" והינו אתר פולחני היסטורי מהחשובים ביותר במסורת המאיה שעד היום באים אליו שמאנים מכל רחבי גוואטמלה לחניכה בטקסים ובפולחנים.
לינה גווטאמלה סיטי

יום 12 –יום שישי: Iximiche – סיור בכפרים שמסביב לאנטיגווה
לאחר ארוחת הבוקר, יציאה לכוון אנטיגוואה . בדרך נעצור לביקור באתר הארכיאולוגי Iximché הממוקם בעירTecpán שהייתה בירתה לשעבר של המאיה – Cakchiquel ובשנת 1524 שונתה לבירתה הראשונה של גוואטמלה ע"י הכובש הספרדי פדרו דה אלווארדו. האתר כולל מספר מקדשים בצורת פירמידה , ארמונות ו-2 אולמי נשפים בסגנון מסואמריקני. ההיסטוריה של Iximché רווית מלחמות בין ממלכות ה- Cakchiquel ו ה – Quiche והיא נבנתה במיוחד כדי להגן על תושביה .חורבות Iximché הוכרזו בשנות ה-60 כאתר לאומי. אח"כ נמשיך בביקור במספר כפרים הסובבים את אנטיגוואה. נתחיל בביקור בסיאודד ויאחה בה נחזה בכנסייה המרשימה (המעוטרת בחזית שלה), העיר שנוסדה ב-1527, נחרבה 14 שנים לאחר מכן בהתפרצות של הר הגעש אגואה ששחרר שטף אדיר של מים שהיו כלואים במכתש שלו. המים הציפו את העיר עם טונות של סלעים ובוץ. סאן אנטוניו אגואסקליאנטס הינה עיירה קטנה המפורסמת בזכות עבודות הטקסטיל הססגוניות של נשות העיר המתהדרות בלבוש מסורתי, צבעוני ואיכותי ביותר. טווית הצמר ע"י נשות העיר נעשית בשיטות המסורתיות העתיקות. משם נעבור לסאן חואן אל אוביספו שלמרגלות הר הגעש אגואה. האטרקציה בעיר זו היא הטירה של הבישופ הראשון של אוביספו והכנסייה בסגנון הבארוק. הכנות לשבת, תפילה וסעודת השבת.
לינה אנטיגואה

יום 13 –שבת: סיור רגלי באנטיגווה
לאחר ארוחת הבוקר ,סיור רגלי בעיר אנטיגווה שמחזירה את המבקר לאחור בזמן. רחובותיה מרוצפי אבן ושיחי בוגנויליה בוקעים מבין החורבות, חזיתות הבתים הצבועות פסטל תחת גגות הטרה-קוטה, גנים ציבוריים עשירים, מעיינות ונוף דרמטי הנוצר מהיותה מוקפת בשלושה הרי הגעש – אגואה, פואגו ואקאטנאנגו. לכן אנטיגווה נחשבת אחת הערים הקולוניאליות היפות ביותר באמריקה ונשוא הצהרת יונסקו כאתר היסטורי תרבותי של האנושות. נתחיל בביקור במרכז ההסטורי של אנטיגוואה החל מהכיכר המרכזית ובהמשך ביקור בכל המונומנטים של העיר, כולל: מנזר לה מרסד, הריסות הקתדרלה ומוזיאון סן פרנסיסקו
לינה אנטיגואה

יום 14 – יום ראשון: סיור בגוואטמלה סיטי
לאחר ארוחת הבוקר סיור בגואטמלה סיטי הנחשבת כעיר הגדולה ביותר במרכז אמריקה, לגוטאמלה סיטי היסטוריה עשירה המגיעה עד לתרבות המאיה העתיקה ששרידיה שמורים היטב במוזיאונים בעיר. שימור התרבות ומסורות המאיה ומנהגיה מקודמים היטב באמצעות מוסדות העיר המרכזיים והמוזיאונים. במהלך הסיור נבקר בבית הקונגרס , בארמון הנשיאות ובקתדרלה.
אח"כ נמשיך למוזיאון Ixchel Del Traje Indígenaשבו מוצגות תערוכת קבועות של אריגים ותלבושות אותנטיות של אנשי המאיה ילידי גווטאמלה שמכיל גם ציורים, תערוכות אינטראקטיבית של אופן אריגת הבדים בכיכר המרכזית , נמשיך לביקור ב- Museo Popol Vuh המוזיאון לארכיאולוגיה ואתנולוגיה שנחשב כמוזיאון הלאומי של גווטמאלה ומוקדש כולו לשימור ומחקר של הארכיאולוגיה והאתנולוגיה של תרבות המאיה מנהגיה. נצא לשדה התעופה לטיסתנו ארצה.

יום 15 שני: נחיתה בישראל

סטאר טורס 0722511902

Print Friendly, PDF & Email

תאריכי הטיול

מרץ 2021

מידע נוסף אודות קוסטה ריקה וגוואטמלה לשומרי מסורת

המחיר כולל:
טיסה בינל"א (דרך אירופה) ת"א – קוסטה ריקה, גוואטמלה – תל אביב
טיסה בין סאן חוזה לוואטמלה סיטי
אירוח בבתי מלון דרגת תיירות טובה
אירוח על בסיס חצי פנסיון כשר
כריכים לצהריים
אוטובוס תיירים ממוזג
מדריך ישראלי מנוסה
מדריך מקומי
מדריכים מומחים בפארקים
כניסות לכל האתרים
טיפים לנותני השירות המקומיים – לא כולל המדריך הישראלי (נהוג לתת 5$ – 7$ לנוסע ליום)

המחיר אינו כולל:
ארוחות שלא פורטו
ביטוחי נסיעה, בריאות ומטען
כל מה שלא נכלל בסעיף המחיר כולל

ביטוח בריאות ומטען – ניתן כיום לבצע ביטוח בריאות ומטען מידית עם ביצוע ההרשמה לטיול נשמח לתת הצעה.

מחיר קוסטה ריקה וגוואטמלה לשומרי מסורת

ימים ולילות תאריכים נוסע בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר

עדיין מתלבטים? יועצי התיירות שלנו ישמחו לסייע לכם

טיולים נוספים

דילוג לתוכן