טיול מאורגן למונגוליה הגדולה

מערבות סיביר בואכה מונגוליה הגדולה

הזמן עכשיו את החופשה המושלמת שלך

טיול מאורגן למונגוליה הגדולה

שיט באגם בייקל
הרכבת הטרנס סיבירית
אפשרות לרכיבה על סוסים
ביקור בקרחון המדברי
ערב פולקלור

 

מסלול טיול מאורגן למונגוליה הגדולה

אירקוצק – IRKUTSK
בירת מחוז ועיר מרכזית בסיביר, מרכז מסחרי ותעשייתי, מרכז צבאי, מקום מושבם של הארכיבישופים של הכנסייה הפרובוסלבית ושל מלומדים ואנשי רוח. נמצאת במרחק של 5,185 ק"מ ממוסקבה ברכבת. עיר בת 600 אלף תושבים שוכנת בלב סיביר על גדות נהר האנגרה, נבנתה במאה ה17 על ידי קוזקים במסגרת מסעות ההתפשטות של הצארים למזרח הרחוק הרוסי.
אליה נשלחו אומנים, קצינים ואינטלקטואלים רבים לגלות והפכו אותה למרכז תרבות ואומנות.

ימת בייקל – LAKE BAIKAL
אגם מים מתוקים בדרום סיביר, מצפון רוסיה ומונגוליה – אתר מורשת עולם של אונסק"ו.
אגם בייקל הנו העמוק ביותר בעולם והקדום ביותר מבחינה גיאולוגית. מכיל כ 20% מכמות המים המתוקים העיליים המופשרים שביבשות העולם.
האגם מוקף הרים ומוכרז כשמורת טבע ביוספרית.

מונגוליה – MONGOLIA
"ארץ השמים הכחולים" – ארצם של השבטים המונגוליים ועמים טורקיים.
דרך המשי והבודהיזם הטיבטי.
טיול במונגוליה הוא לא רק מסע בנופי ערבות והרים, בעיקר הוא טיול של אווירה ואנשים, של סוסי פרא ואגדות עם, של מראות ורגעים קסומים בארצם של נוודים, ארץ הנוודים הכמעט אחרונה עלי אדמות.

מדבר גובי – GOVI DESERT
אזור מדברי ענק פרוס בצפון סין ובדרום מונגוליה. גבולות המדבר הרי אלטאי מצפון והרמה הטיבטית והמישור הסיני מדרום מערב. במדבר זה ניתן לקיים חיים, שטחו כ – 3 מילון קמ"ר. הוא בעל השטח הגדול ביותר באסיה והחמישי בגודלו בעולם. אוכלוסיית המדבר מורכבת מנוודים מונגוליים, קזחים וטטרים שנדדו עם עדריהם וגרמו לסבל בארצות השכנות. מרבית שטחו מכוסה סלעי  (ולא חול).

סיביר
כשחושבים על סיביר עולות מיד בדמיון ערבות טונדרה קפואות, זאבים מייללים, גולאגים וסולז'ניצין. סיביר כפי שנצרבה בתודעה שלנו והותירה גם צלקת בהיסטוריה הרוסית, היא ארץ גזרה, מקום שממנו לא חזרו. מחוז הגליה לאסירים פוליטיים, וביניהם גם לאסירי ציון אבל חבל הארץ הזה לא עשוי מקשה אחת סיביר התגלתה כארץ של נופים מדהימים, עמקים נרחבים ובתוכה האגם הגדול והקסום בעולם. בטיול שלנו נשוט על אגם בייקל, יערות טייגה אפלוליים של עצי ליבנה בהירי גזע, גבוהים וזקופים כמו נערות רוסיות יפהפיות. פריחת קיץ, רנסנס של פולחנים דתיים, מפרובוסלבי עד בודהיסטי, עולם שהכרנו מהסיפורים.

אגם חובסגול KHOBSGUL
למקומות מסוימים יש את היכולת לגרום להולך בהם לשפשף את עיניו בתדהמה שוב ושוב. אזור זה הנו אחד מהם. ממוקם מדרום לגבול עם רוסיה והוא מקור המים המתוקים הגדול ביותר במונגוליה. האזור מהווה אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של מונגוליה. מים צלולים שצבעם משתנה מטורקיז לכחול עמוק וההרים המרשימים שממסגרים אותו עם פסגות מושלגות.

מסלול הטיול

ימים 1 – 2: תל אביב – אירקוצק
נפגש בנמל התעופה בן גוריון, קומה 3 שער 32, לטיסתנו לאירקוצק, (מהלך הטיסה: תל אביב מוסקבה, מוסקבה אירקוצק).
עם ההגעה,

ימים 5 – 4 – 3: אירקוצק ואגם בייקל BAIKAL – IRKUTSK
הגעה בשעת בוקר מוקדמת לאירקוצק, בירת מחוז ועיר מרכזית בסיביר. מרכז תעשייתי ומסחרי, מרכז צבאי. מקום מושבם של הארכיבישופים של הכנסייה הפרובוסלבית וכן מושבם של מלומדים ואנשי רוח. שוכנת על גדת נהר אנגרה. בין שני חלקי העיר מחבר גשר באורך של 1,900 מטר. בתחילת ה – 19 נשלחו אומנים, קצינים ואינטלקטואלים רבים לגלות בסיביר. והם הפכוה למרכז תרבות ואומנות. העיר מתהדרת בבתי עץ טיפוסיים עם תריסים כחולים וכרכובי עץ מהודרים דמויי תחרה בכנסיות בצלים פרבוסלאביות ובעשרות פקולטות, ועל כן מכונה "אוקספורד של סיביר". בעיר מתגוררים כ – 5,000 יהודים, שליח חב"ד שבעיר מרכז את הפעילות היהודית.
בשטח המחוז נמצא אגם בייקל – BAIKAL. אשר שמו נגזר מהשפה הטורקית ביי- עשיר קול- אגם. אם בשל גודלו האדיר כשל ים, ואם בזכות מימיו הצלולים והדגה העשירה שבו, עמי האזור המקוריים –האסקמואים והמונגולים- קידשו אותו מקדמת דנא, פיארו שמו באגדות ושרו לו שירים. היראה המיסטית מפניו דבקה גם בקוזקים וברוסים שהתגלגלו לכאן במשך הדורות עד היום.
עם ההגעה נצא ל אגם בייקל לאתר – MALOE MORE, מיצר מים המחבר שני אזורי מים באגם בייקל. נטייל באזור, ארוחת ערב ולינה במקום.
נשוטט בעמק נהר האנגה, נראה את שרידי החומה העתיקה על ראשי הגבעה, נסייר במפרץ זאבה ונראה את המערות הרבות המקיפות את המפרץ.
למחרת נצא לשיט בין האיים השונים, נבקר באי אוגי OGOI, ובמעיינות הנמצאים בחופו המערבי של אגם בייקל.
נבקר במדרגות TAZHHERANSKIE, במפרץ SAGAN ZAGA. נמשיך לביקור בציורי הסלע העתיקים. ארוחת ערב.
יום 3 לינה: אירקוצק
יום 4 לינה: אגם בייקל
יום 5 לינה: אירקוצק

יום 6: אירקוצק – אולן בטאר
בשעת בקר מוקדמת נעלה לרכבת הטרנסיבירית למסענו לאולן בטאר בירת מונגוליה, אליה נגיע בשעת בקר.
לינה ברכבת

מונגוליה – מסע בארץ השמים הכחולים
לפני שנים רבות, פגש זאב כחול את האיילה החומה בערבה הגדולה למרגלות הרי האלטאי, הוא חיזר אחריה בנמרצות עד שנענתה לו –מהמפגש נולד המונגולי הראשון. מאגדה זו אנו למדים על אופיים המיוחד של נוודי הערבות – אמיצים כזאב, ביישנים כאיילה ומחוברים לטבע בכל רמ"ח האיברים. השם מונגוליה מהדהד בדמיון, ולא בכדי כארץ אקזוטית, פראית עם מסורת המשלבת בודהיזם טנטרי מחד ותרבות נוודים מאידך.
מונגוליה שוכנת בין הדוב הרוסי מצפון לדרקון הסיני מדרום והיא חסרת מוצא לים,
ב1206 עשה טימוג'ין (ג'ינג'יס חאן ) את הבלתי אפשרי ואיגד את השבטים השונים יצא למסע כיבושים שבשיאו הפכו לאימפריה הגדולה בתולדות האנושות.

יום 7: אולן בטאר – ULAN BATOR – שמורת חוסטין נורו KHUSTAIN NURUU
בשעת בוקר נגיע לבירת מונגוליה אולן בטאר. מכונה ע"י זרים בשם UB, מקום משכנם של כשליש מתושבי המדינה. בנויה בגובה של כ 1,350 מ' מעל פני הים. לאורכו של נהר טול TUUL. העיר מוקפת בשרשרות הרים מרשימות. במרכזה בנייני שיכונים סובייטיים ואלו בשכונות המרוחקות עדיין מתגוררים תושבים בגר GER, אוהלי הלבד המסורתיים.
עם ההגעה לאולן בטור ולאחר ארוחת בקר נעלה לרכבים ונתחיל במסענו מערבה לעבר שמורת טבע שבה מתקיים אחד מפרויקט שמור הטבע המוצלחים בעולם. סוסי הפרז'יילסקי (טאחי במונגולית) סוס הבר היחיד בעולם שכמעט נכחד מהעולם, רק פרטים בודדים נשארו בגני חיות בעולם מספר פריטים נשלחו למונגוליה לפרויקט השבה לטבע הגדול ביותר באותה תקופה, הפרויקט הצליח מעל המשוער, והיום ישנם בשמורה כמה עדרים של סוסי טאחי שוב דוהרים בערבות מונגוליה. נלמד על הפרויקט המיוחד ונבין מדוע פרויקט זה הפך למודל לפרויקטים דומים בעולם. נחזה בעדרי הסוסים היורדים אל מקורות המים לרוות צימאונם, ארוחת ערב.
לינה בגר

מה זה גר? – GER
הגר הוא אוהל גדול ועגול, העשוי מיריעות לבד לבן העוטפות שלד עץ הבנוי בשתי וערב .הגר אוהל הנוודים, ניתן להעברה ממקום למקום בקלות, דבר המאפשר מעבר נוח בין שטחי המרעה, בהתאם לעונות השנה. הגרים בנויים בסגנון אחיד, הדלת פונה דרומה, בחלק המערבי נמצא מקום הכבוד השמור לאורחים. חלקו האחורי של הגר הוא מקום הזקנים, והצד האחורי שמור לתצלומים המשפחתיים ולעיתים לתמונות של בודהה. בתוך הגר נמצא תנור הסקה המשמש לבשול וחמום. מיטות הגר נמצאות בהיקף.
יום 8: חרחורין (אבנים שחורות) – KHARKHORIN
בירתו העתיקה של גי'נגיס חאן שוכנת בסמוך לנהר האורחון. גי'נג'יס חאן הורה על בניית העיר בשנת 1220 והייתה הבירה במשך 30 שנה. קטע מעמק נהר האורחון המשתרע על פני שטח של 122 קמ"ר מוכרז כאתר מורשת עולם.
נבקר במנזר ארדן זו ERDENE ZUU מהעתיקים במנזרי מונגוליה גם הוא כלול ברשימת אתרי מורשת עולם של אונסקו. נתרשם מהמונומנטים השונים והמגוונים של האזור, ביניהם סלע פלאי ומסתורי והאובו הגדול, ניסע לאורך נהר האורחון אל המפל האדום שהינו המקור לגדול נהרות מונגוליה, כמובן נטייל על גב סוסים. ארוחת ערב
לינה באזור בגר

יום 9: ONGI MONASTERY MIDDLE GOBI מבצר אונגי שולי מדבר
יורדים דרומה לעבר מדבר גובי הנוף הופך אט אט לחצי מדברי גבעות הסלעים החשופות מתכסות בצומח אחו ירוק בו זורם נהר האונגי, במעלה הנהר כשנוסעים לאורך אפיקו החרב, בנוף מצוקי ויפה הזרוע בעצים אדירי ממדים, נגיע לשרידי מבצר מבצר אונגי שהיה המנזר הגדול ביותר במדבר גובי וכולל בתוכו שלושה מתחמים גדולים שבכל אחד היו עשרות מקדשים. כל המכלול הזה נהרס בידי הפורעים הקומוניסטים בשנות ה-30 של המאה העשרים. היום ניתן לטייל במתחם הענק ולראות את ניסיונות השיקום, הנראים דלים לנוכח העבר עתיר הממדים. בתחומי המכלול העליון זורם מעין של מים מתוקים וקדושים כמובן. היום יושבים שם כ-10 נזירים, ועוד כמה עשרות מגויסים לאסוף תרומות לשיקום המקום. שני מקדשים קטנים כבר משוקמים ויש בהם כל מה שמקדש בודהיסטי צריך: פסלי בודהה ושאר האלוהויות, שלחנות המיועדים לטכסי קריאה בספרים קדושים והתפילה וכמובן השולחן המיוחד שאליו מתקבצים עולי הרגל המבקשים ברכה ומקטירים את התערובת שהוכנה במיוחד בשבילם. במקום שני גרים המשמשים כעין מוזאונים קטנים ובהם שרידי הפסלים וחפצים שנמצאו בין ההריסות. ארוחת ערב.
לינה בגר

יום 10: מעמקי מדבר גובי באיאנזאג – BAYANZOG, FLAMING CLIFFS
רבים אומרים שעל מנת להכיר את מונגוליה כף הרגל חייבת לדרוך בחולות מדבר גובי המשתרע על פני שטח של למעלה מ500 קמר למדבר יופי ייחודי המקשר את המזרח והמערב באמצעות דרך המשי. הוא מעוצב בצורת חצי סהר מוקף הרים מכוסה מאובנים שכבות חצץ וגרניט וסלעים אחרים נופי מדבר אינסופיים, בעלי חיים פראיים ודרך חיים ייחודית של מקומיים הכול יוצר תמונה מרהיבה ומיוחדת. בימים הבאים נגיע אל באיאנזאג אזור מצוקי רחב ידיים בשל אבני החול האדומות שמעניקות למקום את צבעו הדרמטי הוא נקרא גם "הצוקים הבוערים" או סלעי הלהבה. מפורסם גם בזכות הממצאים הפלאונטולוגיים שנתגלו בו, זהו ריכוז חשוב של שלדי וביצי דינוזאאורים וחיות קדומות נוספות. נודע כאחד המקומות הטובים למצוא בהם מאובנים. אזור יפיפה המספק תצפית מרהיבה על המדבר שסביבו.
ארוחת ערב.
לינה בגר

יום 11: חונגורין אלס (החולות המזמרים) – KHONGORIN
רצועת דיונות הנמתחת על פני כ – 200 ק"מ ורוחבה כ – 20 ק"מ. הדיונות נקראות גם בשם החולות המזמרים בשל הקולות שהן משמיעות כשהרוח חולפת על פניהן. התופעה תועדה עוד בימי קדם על שירים הנשמעים בשממה ומפתים נוסעים להיעלם במדבר. נטפס על ראשי הדיונות ונזכה בפנוראמה יפיפייה של הגובי, הן בשעת זריחה והן בשעת שקיעה. ארוחת ערב.
לינה בגר

יום 12: יוליאן אם – YOLIIN AM
פארק לאומי הרביעי בגודלו בעולם, הרים סלעים בעלי צבעים עזים, קניונים עמוקים והעיקר הדיונה הגדולה. למרות היותו מדבר הוא מכוסה בשלג חודשים רבים בשנה. במזרח השמורה קיים קרחון מדברי ייחודי שנמצא בתוך קניון ההולך ונעשה גבוה ותלול ככול שמעמיקים בו. נקווה שנוכל לצפות ולצעוד על הקרחון. ארוחת ערב.
לינה בגר

יום 13: טיסה לאולן בטאר
בירת מונגוליה החל משנת 1911. נבקר בכיכר סוחבאטר, נראה את בניין הפרלמנט, פסלי ג'ינג'יס חאן ויורשיו. נבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה במנזר גנדן. נבקר בשוק השחור ונצפה אל העיר מהר ZAISAN
ארוחת ערב מלווה בפולקלור מקומי.
לינה אולן בטאר

יום 14: טיסה הביתה
לאחר ארוחת בקר העברה לשדה התעופה לטיסתנו ארצה (דרך מוסקבה)

לקריאה נוספת לחץ

לפרטים סטאר נסיעות 0722511902

Print Friendly, PDF & Email

תאריכי הטיול

06.06.20 – 06.06.20

מידע נוסף אודות טיול מאורגן למונגוליה הגדולה

המחיר כולל:
טיסה בינלאומית תל אביב – נובוסיבירסק (דרך מוסקבה). טיסה אולן בטאר תל אביב (דרך מוסקבה).
טיסה נובוסיבירסק לאירקוצק
טיסה פנימית לאולן בטאר
הרכבת הסיבירית מאירקוצק לאולן בטאר
רכבים מותאמים למסלולי הטיול
הדרכה טלי דביר
מדריכים מקומיים
פנסיון מלא
כניסות לאתרים
מים מינראליים
המחיר אינו כולל
ביטוחי נסיעות, בריאות ומטען, נשמח לתת הצעה
הוצאות אישיות
ארוחות ומשקאות שלא פורטו במסלול

מחיר טיול מאורגן למונגוליה הגדולה

14 ימים 00.6.20-006.20 $5,390 00 00

עדיין מתלבטים? יועצי התיירות שלנו ישמחו לסייע לכם

טיולים נוספים

דילוג לתוכן