אתיופיה טיול לשומרי מסורת

אתיופיה טיול מאורגן – צפון ושבטי הדרום
לשומרי מסורת – יציאה מובטחת
כולל טבח צמוד
כולל טקס ה – BULL JUMP
כולל ביקור בכפר הקיבוצי אאורה אמבה

הטיולים הבאים ייצאו בחדשים
אוגוסט 2021 //  // ינואר 2022
למעוניינים, ניתן ליצור קשר ולהשאיר פרטים

16 יום – כולל 9 ימי 4*4 בדרום
חוגגים 13 שנות טיול באתיופיה
יציאה: 15/8/2021 חזרה: 30/8/2021
יציאה: 20/1/2022 חזרה: 7/2/2022

צעירים בנפשכם, רוצים לגלות מחוזות בראשיתיים
זהו המסע שלכם!

הזמן עכשיו את החופשה המושלמת שלך

אתיופיה טיול לשומרי מסורת

אתיופיה – פוטנציאל תיירותי רב-משמעות ואדיר ממדים, שאינו בא לידי ביטוי

היסטוריה
היסטוריה של נצרות עתיקה ומיוחדת בלב אפריקה, ארכיאולוגיה שטרם נחקרה, ששרידיה אי-שם בפרה-היסטוריה, ייתכן שאף בתחילת התפתחות הגזע האנושי….

טבע
יערות עד ובעלי חיים ייחודיים, מקורות הנילוס הכחול – אגם טאנה – מפלים וקניון מהגדולים באפריקה. מדבר דאנקיל הנורא, שבטים פראיים, קפה -מהטובים ביותר שיש. אקלים נוח, ארץ בראשית אמתית, אחת מהאחרונות.

טקסים
נשתתף בטקס הכנת הקפה המסורתי * נראה את עצי הקפה * נצפה בחקלאים המעבדים שדותיהם בשיטות ימי התנ"ך * נלמד איך נצחו האתיופים בקרב את האיטלקים * נצפה בלהקות קופים ובעדרי הזברות * נבקר בשווקים ססגוניים * נתארח בבתים מסורתיים

נשמח אם תצטרפו אלינו לחוויה מיוחדת של פעם בחיים

מסלול אתיופיה טיול לשומרי מסורת

יום 1: תל אביב – אדיס ADDIS – בהאר דאר BAHIR DAR
ניפגש בנתב"ג קומה 3 שער 32 לטיסת לילה מתל אביב לאדיס אבבה בירת אתיופיה. נמשיך בטיסה
לבהאר דאר השוכנת לחופו הדרומי של האגם טאנה הענק (למעלה מ-4000 ק"מ). בהאר דאר – פירוש שמה של העיר "בית על הים". האגם מהווה את מקור נהר הנילוס הכחול. נבקר במפלים המרשימים הנקראים בפי המקומיים – מפלי טיסיטס "המים המעשנים" בגלל ענן הערפל העולה מהם. נצא לשייט על האגם ונבקר באחת הכנסיות העתיקות, המעוטרות בצבעים עזים. אם נספיק, סיור רגלי בעיר וביקור בשוק ההומה אדם וסחורות. השוק מחולק למדורים שונים ובכל מדור נמכרת סחורה שונה. המוצרים והסחורות פרושים על גבי דוכנים או פרוסים על המדרכות. ים של ריחות וצבעים.
לינה – בהאר דאר

יום 2: בהאר דאר – אאורה אמבא AWURAAMBA – גונדר GONDAR
לאחר ארוחת הבקר נצא לדרך צפונה. בדרכנו נבקר בעיירה אאורה אמבא – כפר ייחודי המנהל את חייו במתכונת של קיבוץ ישראלי.  לנשים ולגברים מעמד שווה ומקורות המחיה משותפים. ניפגש עם אחד מחברי ההנהלה שיספר לנו על צורת החיים הייחודית.
נמשיך לגונדר בירת הצפון. את יתרת היום  נקדיש לגונדר המכונה "קמלוט של אפריקה". שמה של העיר ניתן בזכות מבחר הארמונות, הטירות והכנסיות שנותרו מימי הזוהר והחושפות עושר ארכיטקטוני. בבניה נבחין בהשפעות אירופיות מתקופת ימי הביניים שהובאו ע"י הפורטוגזים. הפוטוגזים הגיעו לאזור לעזרת הנוצרים במאבקם נגד המוסלמים. העיר גונדר מוקפת בגבהות התחתונות של הרי סימאן הדרומיים. העיר נוסדה ב-1632 ע"י השליט פאסילדס והפכה לבירת המדינה. במשך מאות שנים הייתה מרכז אומנות, מוזיקה, דת ומסחר. נבקר במתחם הארמונות והבריכה המשמשת עד היום לטקסי ההטבלה.
האתר הוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת. נמשיך לביקור בכניסה הידועה בשל ציורי הקיר והתקרה DEBRE BIRHAN SILASSIE CHURCH. כיום העיר משמשת כבירת הצפון וכעיר מנהל. רוב יהודי אתיופיה שעלו לארץ התגוררו במארג כפרים באזור. במהלך היום נבקר גם באחד מהכפרים בהם התגוררו יהודי המקום לפני עלייתם ארצה.
לינה – בגונדר

יום 3:גונדר- פארק (שמורה) הרי הסימיאן SIMIEN MOUNTAINS
לאחר ארוחת הבקר נצא לדרכנו בנסיעה צפונה. הנסיעה בדרך נוף הררית שתוביל אותנו אל לבה של שמורת הרי הסימיאן. הנסיעה תאפשר לנו ליהנות מכל הטבע, הנופים, החי והצומח שיש לשמורה להציע למבקרים. נעפיל אל הפארק שפסגותיו מתנשאות לגובה של מעל-4,000 מטר. הרכס הוכרז כשמורת טבע ו"כאתר מורשת עולמי" מטעם אונסקו.
בעזרת סייר – נווט, נטייל ברכב וברגל בנופים המרהיבים. בסימיאן צמחייה מגוונת ומגוון עשיר של חיות בר וביניהם עדרים של קופי הגילאדה. קופים אנדימיים החיים בשמורה זו בלבד, זאבים ויעלי הרים מזן מיוחד. הלינה בלודג' מיוחד הממוקם בתוך שטח הפרק.
לינה – בסימיאן לודג'

יום 4: סימיאן – אקסום AXUM
נמשיך צפונה בדרך נוף קסומה אל העיר הצפונית אקסום.   לפי המסורת האתיופית נמצא באקסום ארון הברית שהיה בבית במקדש והועבר לאתיופיה. נבקר במתחם הכנסייה בה נמצא ארון הקודש. נשוחח במקום על המשמעות הדתית והלאומית של מסורת זו.
העיר ידועה גם כממלכת שבא הקדומה. העיר הפכה מעיר קטנה במחוז טיגרה לעיר הבירה של הממלכה הקדומה. מהמאה השנייה לפנה"ס הייתה קשורה בממלכות הדרומיות של חצי האי ערב. כאן נולד מנליק (בן מלך) הראשון, המיוחס להיותו בנם של מלכת שבא והמלך שלמה. מלניק הוא שהקים את ממלכת אקסום. זוהי העיר הקדושה ביותר באתיופיה, בה התפתחה לשון הגעז, הלשון האתיופית ולשון הקודש הקדומה.
הקשרים עם היהדות והמסורת היהודית בולטים מאוד באקסום.  נוכל לראות סמלי מגן דוד הפזורים בכל מקום, בציורים של גור אריה יהודה ובשם ירושלים החוזר ונשמע.
תושבי אקסום טיגרים ושפתם טיגרית. הנשים מתהדרות בתסרוקת הטיגרית המיוחדת. על העיר שורה הדרת קודש. בימי ראשון ובחגים מתעטפים כל התושבים, גברים ונשים בנוטלות הלבנות שלהם, מחזיקים בידם שמשיה נגד השמש הקופחת ונוהרים לכנסיות.
העיר בולטת גם בתעשיית הסלים הקלויים הצבעוניים במיוחד ובשלווה הרבה השורה על המקום. התושבים ידועים במזגם הנוח, יותר מכל מקום אחר באתיופיה.
בסמוך נמצא מתחם "האסטלות", האובליסקים. האסטלות הוקמו במאה ה – 4 במטרה לסמן מתחם קברים מלכותי. האובליסק המפורסם הנו של המלך אזנה שהביא את הנצרות לאתיופיה
במאה ה – 4. בתקופת הכיבוש האיטלקי הועברה האסטלה, המתנשאת לגובה של 33 מ' לאיטליה והוחזרה לפני שנים מעטות לאקסום.
לינה – אקסום

יום 5:אקסום – לליבלה LALIBELA
בדרכנו לשדה התעופה נעצור במתחם קברו של המלך כלב, נקרא כך ע"ש כלב בן יפונה המקראי.
טיסת בקר קצרה לעיר לליבלה העיר הידועה "כפטרה האתיופית", אחד המקומות היפים והמיוחדים באתיופיה. עיר החצובה בסלע. באתר 12 כנסיות חצובות בסלע אדום, רק גגותיהם נראים מעל פני האדמה. האתר הוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת עולם. העיר נקראת "ירושלים החדשה" ונבנתה במאה ה-12 ע"י המלך לליבלה. בעבר נקראה בשם "רוהא" והייתה בירת שושלת שגווה, ששלטה באתיופיה במשך שנים, והחזיקה מעמד עד שנת 1150.
לינה – לליבלה

יום 6: לליבלה – אדיס – עמק הריפט (השבר הסורי אפריקאי)אגם ZIWAY – אגם לנגאנו LANGANO
טיסה מלליבלה לאדיס. עם הנחיתה נתארגן בג'יפים ונצא לכיוון אגם לנגאנו, דרומה אל הבקע הסורי- אפריקאי. המקום משופע במספר רב של אגמים, השונים בגודלם ובמליחותם. האגמים מאכלסים דרך קבע שפע של עופות מים ובעלי חיים אחרים. נעצור לארוחת צהריים לחופי אחד האגמים בעיר בישופטו, נמשיך לביקור באגם ZIWAY נצפה במגוון הציפורים הגדול. לקראת ערב נגיע לאגם לנגאנו. האגם הינו תוצר נוסף של השבר הסורי אפריקאי. הכנות לשבת.
לינה – באגם לאנגנו

יום 7: לאנגנו LANGANO – אווסה AWASSA
שבת לחופי אגם לנגאנו החדרים יעמדו לרשותנו עד צאת השבת. במוצאי שבת, נסיעה של כשעתיים לעיירה אווסה
לינה – באגם אווסה

יום 8: אווסה – אלבא ALABA – דורזה DORZE – ארבע מינץ ARBA MINCH
בבקר נבקר באגם אווסה, שטחו כ 130 קמ"ר והוא ידוע בשלל הדגה ובעלי הכנף. נבקר בשוק הדגים. נראה את הדייגים החוזרים עם שללם, נבקר בשוק המסחר של הדגים. נראה את עופות הענק העטים על שאריות הדגים. לצדו של השוק דוכנים הצולים את הדגה, או כובשים את הדגים ומגישים אותם עם שלל תבלינים.
נמשיך את מסענו דרומה’בדרך נעצור לביקור אצל אחת המשפחות משבט האלבא. נבקר בביתם ונלמד על צורת החיים שלהם. בני השבט הינם מוסלמים ובכל מתחם מגורים משפחתי יש מסגד קטן המשמש אותם לתפילותיהם.
נמשיך דרומה ואחה"צ נעפיל אל ההר לכפר בני שבט הדורזה המפורסמים. בני השבט הם קבוצה אתנית ידועה באתיופיה ביכולת האריגה שלהם ובמבנה בתיהם (הטוקול)- בצורת פני פיל. נכיר את צורת החיים הייחודית, הבית, האוכל ונחזה במופע פולקלור.
לינה – בארבע מינץ

יום 9: ארבע מינץ – אגם צ'אמו CHAMO – קונזו KONSO – טורמי TURMI
הבוקר נפליג באגם צ'אמו, החובק בתוכו עולם מלא ונסתר של בעלי חיים. נשוט בין היפופוטמים, נתקרב לקרוקודילים עצומים בגודלם החיים על גדותיו ונתפעל ממגוון עופות המים החיים באגם.
נמשיך בנסיעה דרומה לעבר עמק האומו. בדרכנו נבקר בכפר שבט הקונסו המפורסם בזכות צורות הבניה המיוחדות שלו. בזכות פסלי עץ גדולים שבני השבט מעטרים בהם קברים. השבט נודע בחקלאות טרסות מעניינת ובטקסי חניטה וקבורה מיוחדים. חקלאות הטרסות הוכרה והוכרזה ע"י אונסקו. נשתדל להיפגש עם מלך השבט.
לינה – בלודג' בטורמי

יום 10: טורמי – שבט האמר HAMER – דסנצ'ה DASENECH- טורמי
נמשיך בדרכנו דרומה, נעצור בעיירה לביקור בשוק האזורי המרכז רבים מבני שבטי האזור. תושבי האזור מביאים את מרכולתם, גידולי השדה ובעלי חיים לשוק. נסתובב בין הדוכנים, נתרשם מהתלבושות, מהתסרוקות ומגוון הריחות והמוצרים. מההסתכלות נוכל ללמוד על אורח חייהם על המוצרים אותם הם קונים ומוכרים. כמו כן מהווה השוק מקום כינוס לתושבי האזור בו הם מקיימים מפגשים חברתיים ומסחריים. האזור כולו מיושב בשבטים שחלקם לא נחשף כלל לתרבות המערבית. נעמוד מקרוב על אורח חייהם. נחצה את נהר האומו בסירות קאנו לביקור בכפר בני שבט הדסנצ'ה. שבט פגאני, אחד מהמרוחקים ביותר ששומר על מנהגיו הקדומים.
נחזור לעיירה טורמי- המרכז החשוב ביותר לאנשי שבט האמר. בני שבט האמר ידועים בעבודות אומנות הקדרות, וכן ידועים כמומחים ואומני צביעת הגוף. כאשר בני השבט מתכוננים לחגיגה דתית או אירוע משמח הם צובעים את גופם. בערב ובמידה וייערך, נשתתף בטקס הבגרות ה .BULL JUMPING
לינה – בלודג' באזור טורמי

יום 11: לג'ינקה JINKA בעקבות השבטים האבודים – הארי ARI
נבקר בשוק מקומי נוסף, נוכל לרכוש בשוק מזכרות, לא לשכוח לנהל מו"מ כמו בבזאר אמיתי.
לאחר נסיעה בעמק האומו, נגיע לעיירה של בני שבט הארי. בגלל קרבתם לעיירת המחוז ג'ינקה, נוכל לראות את השינויים באורח הלבוש וצורת הבניה. נבקר אצל בעלי המלאכה המסורתיים ונוכל ללמוד על אורח החיים המקומי. נבקר במתחם בית טיפוסי, נראה את גן עצי הפרי, את השירותים שעדיין נמצאים בחצר הבית.
נסייר בחלקי העיירה השונים, נראה את הכדרית בעיבוד החמר וכלי הקרמיקה שהיא יוצרת. נצפה בהכנת האינג'רה המקומית. נוכל לראות את הפחח המפיח אש במפוח ידני ומייצר את כלי העבודה המקומיים. נוכל נטעום את הארק המקומי שמזקקים אותו בדרכים מסורתיות-עתיקות.
לינה – בג'ינקה

יום 12: גי'נקה – מאגו MAGO– ג'ינקה – אדיס – ווליסו WOLISO
היום נבקר בשמורת הטבע מאגו, דרך עפר משובשת תביא אותו אל אחד משיאי הספארי. ביקור בכפר שבט המורסי, אחד השבטים המיוחדים והמסקרנים ביותר באפריקה. נשותיו עונדות דסקיות חמר גדולות המושחלות בשפתן התחתונה.
בעבר מטרת הדסקיות הייתה למנוע מ"עין רעה" לחדור אל תוך הגוף ולהרתיע סוחרי עבדים. שבט המורסי חי בפארק, המשמר גם כ-56 זנים של בע"ח. נחזור לג'ינקה ובשעת צהריים נטוס לאדיס הבירה, עם הנחיתה ימתין לנו רכב שייקח אותנו לעיירה ווליסו, אזור הררי הנמצא בלב יערות מוריקים.
לינה – ווליסו

יום 13: ווליסו – וונצי WONCHI– אדיס
WONCHI – שמורת טבע הממוקמת בלועו של הר געש לא פעיל. הר הגעש מתנשא לגובה 3,450 מ' מעל פני הים. ההתפרצות הגעשית יצרה מכתש גדול ובו אגם מים, מעיינות מים חמים – מינרליים ומפלים. תצפית יפיפייה על האגם הכחול/טורקיז ניבטת אלינו מכול עיקול של הדרך המתפתלת. נגיע לאגם נשוט באגם שנוצר מהתפרצויות הלבה. באזור מתגוררים מספר אלפי אנשים. בגמר הסיור נחזור לעיר הבירה אדיס אבבה. הכנות לשבת.
לינה – אדיס

יום 14: אדיס
בשעת צהריים, נלך רגלית לשוק המרקטו – השוק הפתוח הגדול וההומה ביותר באפריקה. כל מילה שנכתוב לא תצליח לתאר את השוק ההומה אדם, מוצרים חדשים, משומשים ומחודשים.
לינה – אדיס

יום 15: אדיס אבבה – תל אביב
את היום כולו נקדיש לסיורנו בעיר. נעלה לגבעות אנטוטו ממנה תצפית על העיר כולה. בדרך נראה את הנשים המקומיות העומסות על גבם ענפים במשקל רב שישמשו לבישול וחימום. בדרך נראה גם את שוק הבדים והבגדים שבחלקם מובאים מאתרים שונים בהם ביקרנו במהלך הטיול.
נמשיך את סיורנו באדיס הבירה, נסייר ברחובות הראשיים, נראה את בתי הממשלה המעוטרים בסמל האריה – של שבט יהודה. נבקר במוזיאון הלאומי ונראה את "לוסי". נסיים את הטיול בהופעת פולקלור מקומי וארוחת ערב טיפוסית. נצא לטיסת לילה חזרה ארצה.

יום 16: תל אביב – הנחיתה בתל אביב בלילה שבין היום ה 15 ליום ה 16

יציאה מובטחת!!!!
יציאה: 15/8/2021 חזרה: 30/8/2021
יציאה: 20/1/2022 חזרה: 7/2/2022

Print Friendly, PDF & Email

תאריכי הטיול

 

אוגוסט 2021 // ינואר 2022

 

מידע נוסף אודות אתיופיה טיול לשומרי מסורת

המחיר כולל:
טיסות (ישירות) בינלאומיות בחברת אתיופיאן אייר ליין
טיסות פנים בהתאם למסלול
אירוח על בסיס פנסיון מלא – 2 ארוחות ביום לאורך כל ימי הטיול צפון ודרום + צהריים קלה
תגבור מוצרים כשרים מהארץ, ארוחות חמות וכשרות
טבח צמוד
בתי מלון ולודגי'ם – יש לדעת, בתי המלון בייחוד בדרום הם בסטנדרט השונה מהמקובל באירופה
מים מינראליים מדי יום
טיוטה קוסטר ממוזג בחלק הטיול הצפוני
ג'יפים מסוג טיוטה לנדקרוזר (או דומה) בחלק הטיול מאדיס ודרומה
כניסות לאתרים ע"פ המסלול
כניסות לכפרים ע"פ התוכנית
מדריך מנוסה לאתיופיה מצוות החברה
מדריך מקומי דובר אנגלית
מדריכי צופיות וניווט בפארקים
ויזה לאתיופיה (לפני יציאת הטיול)
מפגש קבוצה והרצאת רקע
טיפים לנותני השרות בחו"ל
מס נמל, דלק וביטחון נכונים לתאריך 1.1.2021, ייתכנו שינויים ע"י הרשויות וחברות התעופה

המחיר אינו כולל:
משקאות וארוחות שמעבר לשלוש ארוחות ביום
ביטוחים מכל סוג שהוא – חובה להצטייד בביטוח רפואי וביטוח ביטול
חובה לבקר במרפאת מטיילים או רופא משפחה
לקיחת צילומים ותמונות בקרב האוכלוסייה המקומית

ייתכנו שינויים במסלול כתוצאה מאילוצי השטח או מזג האוויר
הטיול אינו מחייב כושר גופני מיוחד ומיועד לבני כל הגילים

מחיר אתיופיה טיול לשומרי מסורת

אזור תאריכים נוסע בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות
אתיופיה טיול לשומרי מסורת 15.8.21-30.8.21 490,$4 $490
אתיופיה טיול לשומרי מסורת 20.1.22-7.2.2022 $4,490 $490 צלצלו לקבלת פרטים

עדיין מתלבטים? יועצי התיירות שלנו ישמחו לסייע לכם

טיולים נוספים

דילוג לתוכן