טיול במונגוליה ושייט באגם בייקל

22 ימי טיול של פעם בחיים!

הזמן עכשיו את החופשה המושלמת שלך

טיול במונגוליה ושייט באגם בייקל

שיט
ערב מוזיקלי
ביקור בשוק השחור
ארוחת ערב ופולקלור מקומי
רכיבה על גמלים
קרחוני המדבר
המפל האדום
רכיבה על סוסים
טקס שמאני
3 טיסות פנים

 

 

מסלול טיול במונגוליה ושייט באגם בייקל

יום 1: תל אביב – אירקוצק – אגם בייקל (עליה לספינה)
נפגש בנמל התעופה בן גוריון, קומה 3 שער 32, לטיסתנו לאירקוצק. (מהלך הטיסה: תל אביב מוסקבה, מוסקבה אירקוצק).
אירקוצק
בירת המחוז הקרוי על שמה ועיר מרכזית במזרח.
עם ההגעה המשך נסיעה לאגם בייקל. נגיע לכפר ליסטנוונקה השוכן לשפת ימת בייקל בשפכו של נהר האנגרה – ANGRA. נבקר במוזיאון האקולוגי
בו מוצג האושר של מיני בעלי חיים וצומח – אנדימיים (ייחודיים) לאזור. נעלה לספינה ALEXANDERVELIKY, שתהווה את המלון הצף שלנו למשך 8 ימים.
נכיר את הצוות, נתמקם בתאים, ארוחת ערב.
האנייה תחל את הפלגתה לעבר האי אוגי – OGOI.

ימים 2 – 8 שייט – קרוז באגם בייקל
שייט באגם בייקל שמיימיו הצלולים ניזונים למעלה מ – 300 נהרות ומהווים כ 20% מהמים המתוקים בעולם. האגם מוכרז כשמורת טבע, יש בו 22 איים. אורכו של האי הגדול שבהם אולחון – OLKHON   (שבעים ושתיים) 72 ק"מ והוא האי האגמי ה – 3 בגודלו בעולם. באי כ 1500 תושבים. האי נחשב לאחד מהאיים הקדושים באסיה. שמאנים ידועים מתכנסים בו מפעם לפעם ואמונה קדומה גורסת, כי ישות קדושה מתגוררת בתוך אחד הסלעים שבאי.
נבקר באי נחקור ונראה את אופיו הבתולי, שלא נגוע בסממני הציוויליזציה. סמוך לכפר חוז'יר נמצא סלע השמאנקה, שנחשב לאחד המקומות הקדושים ביותר באסיה. בצפון האי נמצא כף חובוי KHOBOI שתרגומו "ניב חיה". מצוקים דרמטיים שעוצבו ע"י הרוח השמש והזמן ונופלים אל מימי המפרץ. זה הוא האזור העמוק ביותר של האגם ולנופיו עוצמה יוצאת דופן.
במהלך השיט נפגוש את תושבי המקום המקוריים – הבוריאטים הדבקים באמונות בודהיסטיות לצד פולחנים שמאניים. נכיר את תרבותם העשירה.
"גבר ללא סוס הוא כמו ערבה בלי רוח", זהו שיר זמר "חומי" (שירה מונגולית גרונית) המחכה בשירתה סוס דוהר ורוח נושבת.
נשוט לעבר הארכיפלג הנמצא באמצעו של האגם (בייקל) הנקרא אושקאני – USHKANY, שבשמורת זבאיקלסקי ZABAIKALSKY. השמורה ממוקמת בחופו המזרחי של האגם במרכז הרפובליקה הבוריאטית. במורדות המערביים של רכב ברגוזין. השמורה הוכרה כאתר מורשת ע"י אונסקו.
באי מושבה גדולה של ניירפות – NERPA, המין היחיד של כלבי ים החיים במים מתוקים. הימצאותם בלב ליבה של אסיה רחוק מכל ים הוא בגדר חידה מדעית. משארים שהגיעו לכאן לפני כ 2 מליון שנים כשהאוקיינוס הארקטי חדר לשקע האדיר בו נמצא האגם. נבקר במפרץ ZMEINAYA, ובמפרץ CHIVYRKUISKY.
נבקר בפארק הלאומי שבמקום על חופיו החוליים, מעיינות חמים טארמליים, מושבות ציפורים מגוונות.
נוכל לשחות במימי המפרץ וליהנות מימיי המעיינות החמים.
נשוט ל KHAKUSY שבצפון אגם בייקל, מעיינות חמים בטמפרטורה של למעלה מ-40 מעלות. הליכה קצרה בתוככי היער ונגיע למעיינות נוספים המכילים מינראליים לריפוי מחלות שונות. ניתן לשחות בבריכות עץ להנאה ובריאות. נמשיך במסענו ל ZAVOROTNAYA, יישוב גיאולוגי שהוקם ב 1962באזור בו נתגלו מרבצי קוורץ-חומר הנחשב קשה יותר מיהלום. מכרות וכבישי גישה נבנו, הכרייה נסתיימה בשנת 1993. לקראת ערב ימשיך השיט ל CAPE SAGAN KHUSHUN.
את היום נקדיש ל CAPE SAGAN KHUSHUN, נפגוש את השמאנים המקומיים שנתנו למקום את השם של "סלע שלושת האחים". נספר במקום את האגדה שעל פיה ניתן השם.
נגיע ל KURYKAN WALL, הקיר שנבנה ע"י התושבים העתיקים של המקום. מטרת הקיר אינה ידועה, יש המאמינים שהקיר נבנה כהגנה מפני פשיטות האויב. יש המאמינים שנבנה כמקום מחבוא בעת צרה או כמקום קדוש. השם KHORGOY הוא תרגום מהשפה המונגולית שפירושו "מקום מחבוא".
הבקר נבקר בדיונות החוף של אגם בייקל וכמובן נוכל לטבול במימיו (לא לשכוח להביא בגדי ים). נבקר במפרץ החולי PESCHANAYA ובמפרצים נוספים חוליים וסלעיים. נבקר במפרץ הידוע בשל עציו הזקופים והנישאים. נעלה לתצפית הסלעית וניהנה מכוס תה רוסי. בערב ניהנה מארוחת ערב המסורתית עם קפטן האנייה.

יום 8: נגיע ל LISTVYANKA – אירקוצק
נרד מהאנייה לסיור בשוק הדגים המקומי, נסיעה לאירקוצק.
אירקוצק בירת מחוז ועיר מרכזית בסיביר.
מרכז תעשייתי ומסחרי, מרכז צבאי. מקום מושבם של הארכיבישופים של הכנסייה הפרובוסלבית וכן מושבם של מלומדים ואנשי רוח. שוכנת על גדת נהר אנגרה. בין שני חלקי העיר מחבר גשר באורך של 1,900 מטר. בתחילת ה – 19 נשלחו אומנים, קצינים ואינטלקטואלים רבים לגלות בסיביר. והם הפכוה למרכז תרבות ואומנות. העיר מתהדרת בבתי עץ טיפוסיים עם תריסים כחולים וכרכובי עץ מהודרים דמויי תחרה בכנסיות בצלים פרבוסלאביות ובעשרות פקולטות, ועל כן מכונה "אוקספורד של סיביר". בעיר מתגוררים כ – 5,000 יהודים, שליח חב"ד שבעיר מרכז את הפעילות היהודית.
נצא לסיור בעיר שהוקמה כמבצר לגביית מיסים מבני הבורייט המקומיים בגין מכירת פרוות של בעלי חיים. נטייל לאורך נהר האנגרה, היחיד הזורם מאגם בייקל, נמשיך לביקור במרכז העיר בקתדראלה הרוסית המרשימה ובבית הכנסת היהודי. נראה את בתי העץ היפים שנבנו לאחר השריפה הגדולה שהתרחשה בשנת 1879. ארוחת ערב.
לינה אירקוצק

מונגוליה – מסע בארץ השמים הכחולים
לפני שנים רבות, פגש זאב כחול את האיילה החומה בערבה הגדולה למרגלות הרי האלטאי, הוא חיזר אחריה בנמרצות עד שנענתה לו –מהמפגש נולד המונגולי הראשון. מאגדה זו אנו למדים על אופיים המיוחד של נוודי הערבות – אמיצים כזאב, ביישנים כאיילה ומחוברים לטבע בכל רמ"ח האיברים. השם מונגוליה מהדהד בדמיון, ולא בכדי כארץ אקזוטית, פראית עם מסורת המשלבת בודהיזם טנטרי מחד ותרבות נוודים מאידך.
מונגוליה שוכנת בין הדוב הרוסי מצפון לדרקון הסיני מדרום והיא חסרת מוצא לים,
ב1206 עשה טימוג'ין (ג'ינג'יס חאן) את הבלתי אפשרי ואיגד את השבטים השונים יצא למסע כיבושים שבשיאו הפכו לאימפריה הגדולה בתולדות האנושות.

יום 9: אירקוצק – אולן בטאר ULAAN BAATAR
נסיעה לשדה התעופה וטיסה לאולן בטאר בירת מונגוליה. עם ההגעה העברה למלון להתרעננות ואחריה נצא לסיור בעיר.
אולן בטאר מכונה ע"י זרים בשם UB, מקום משכנם של כשליש מתושבי המדינה. בנויה בגובה של כ 1,350 מ' מעל פני הים. לאורכו של נהר טול TUUL. העיר מוקפת בשרשרות הרים מרשימות. במרכזה בנייני שיכונים סובייטיים ואלו בשכונות המרוחקות עדיין מתגוררים תושבים בגר GER, אוהלי הלבד המסורתיים.
אולן בטאר בירת מונגוליה החל משנת 1911. נבקר בכיכר סוחבאטר, נראה את בניין הפרלמנט, פסלי ג'ינג'יס חאן ויורשיו. נבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה במנזר גנדן. נבקר בשוק השחור ונצפה אל העיר מהר ZAISAN.
לינה אולן בטאר

יום 10: אולן בטאר – מורון MURUN
בשעת בקר העברה לשדה התעופה לטיסתנו למורון, בירת מחוז חובסקול. נצא מהעיר לביקור בבית הקברות העתיק המתוארך לתקופת הברונזה המוקדמת, מנציח מנהיגים ולוחמים של שבטים מקומיים.
נמשיך צפונה לכיוון אחד ממקורות המים הגדולים בעולם – אגם חובסקול.
לינה באזור

יום 11: אגם חובסקול
האגם וסביבתו המיוחדת משמשים בית לחלק מהקבוצות האתניות המעניינות ביותר, כמו שבט הצאטאן, משפחות של רועי איילים החיים באזור האגם.
האיילים מספקים לבני השבט את כל הצרכים: בשר, חלב, עורות, עצמות וקרניים. השימוש במרכיבים השונים של האיילים: לבנייה למזון ואמצעי תחבורה. נצטא לשיט על האגם המשמש גם תחנת עגינה לעופות מים בדרכם הארוכה מהטייגה הסיבירית לארצות החמימות של דרום אירופה ואפריקה. בסיום השיט רכיבה על סוסים באזור האגם. נעמוד על יופיו של האזור המכונה "הפנינה הכחולה" של מונגוליה.
נתוודע לטקס שמאני מקומי.
נחזור ללינה

יום 12: ג'רגאלנט JARGALANT
נסיעה ורחצה במעיינות החמים של ג'רגאלנט, נצא לטיול רגלי באזור המעיינות. האזור ידוע בשל תכונות המרפא של המעיינות.
לינה בגר

מה זה גר? – GER
הגר הוא אוהל גדול ועגול, העשוי מיריעות לבד לבן העוטפות שלד עץ הבנוי בשתי וערב .הגר אוהל הנוודים, ניתן להעברה ממקום למקום בקלות, דבר המאפשר מעבר נוח בין שטחי המרעה, בהתאם לעונות השנה. הגרים בנויים בסגנון אחיד, הדלת פונה דרומה, בחלק המערבי נמצא מקום הכבוד השמור לאורחים. חלקו האחורי של הגר הוא מקום הזקנים, והצד האחורי שמור לתצלומים המשפחתיים ולעיתים לתמונות של בודהה. בתוך הגר נמצא תנור הסקה המשמש לבשול וחמום. מיטות הגר נמצאות בהיקף.

יום 13: חורגו – KHORGO, טריחין צאגן – TERKHIIN TSAGAAN
הבקר נגיע לצצרלג – עיירת מחוז, נבקר בשוק המקומי. נבקר במנזר זאיין גאגין – מזר בודהיסטי זה אכלס עד שנות ה -30 של המאה הקודמת למעלה מ – 1000 נזירים, נתרוקן מיושביו בעקבות רדיפות הדת במדינה. לאחר ארוחת הצהריים נמשיך להר הגעש חורגו ואגם טריחין צאגן.
לינה בגר

יום 14: האגם הלבן טריחין צאגן – הר חורגו
ביקור באגם שמימיו הצלולים מתפרסים על 61 קמ"ר. נבקר אצל משפחת נוודים מקומית המגדלת עדר של יאקים, נלמד על אורחות חייהם של הנוודים המונגולים. נרכב על סוסים מונגולים, הסוסים מהווים את אמצעי התחבורה העיקרי של מונגוליה. יש האומרים שהמונגולים לומדים לרכב על סוסים לפני שלומדים ללכת. לפעמים נדמה כי הסוס ורוכבו אחד הם.
לינה בגר

יום 15: חרחורין (אבנים שחורות) – KHARKHORIN
בירתו העתיקה של גי'נגיס חאן שוכנת בסמוך לנהר האורחון. גי'נג'יס חאן הורה על בניית העיר בשנת 1220 והייתה הבירה במשך 30 שנה. קטע מעמק נהר האורחון המשתרע על פני שטח של 122 קמ"ר מוכרז כאתר מורשת עולם.
נבקר במנזר ארדן זו ERDENE ZUU מהעתיקים במנזרי מונגוליה גם הוא כלול ברשימת אתרי מורשת עולם של אונסקו. נתרשם מהמונומנטים השונים והמגוונים של האזור, ביניהם סלע פלאי ומסתורי והאובו הגדול. ניסע לאורך נהר האורחון אל המפל האדום שהינו המקור לגדול נהרות מונגוליה.
לינה באזור בגר

ONGI MONASTERY MIDDLE GOBיום 16: מבצר אונגי שולי מדבר גובי
יורדים דרומה לעבר מדבר גובי הנוף הופך אט אט לחצי מדברי. גבעות הסלעים החשופות מתכסות בצומח אחו ירוק בו זורם נהר האונגי. במעלה הנהר כשנוסעים לאורך אפיקו החרב, נצפה בנוף מצוקי ויפה הזרוע בעצים אדירי ממדים. נגיע לשרידי מבצר אונגי שהיה המנזר הגדול ביותר במדבר גובי וכולל בתוכו שלושה מתחמים גדולים שבכל אחד היו עשרות מקדשים. כל המכלול הזה נהרס בידי הפורעים הקומוניסטים בשנות ה-30 של המאה העשרים. היום ניתן לטייל במתחם הענק ולראות את ניסיונות השיקום נסיונות הנראים דלים לנוכח העבר עתיר הממדים. בתחומי המכלול העליון זורם מעיין של מים מתוקים וקדושים. היום יושבים שם כ-10 נזירים, ועוד כמה עשרות מגויסים לאסוף תרומות לשיקום המקום. שני מקדשים קטנים כבר משוקמים ויש בהם כל מה שמקדש בודהיסטי צריך: פסלי בודהה ושאר האלוהויות. שלחנות המיועדים לטכסי קריאה בספרים קדושים והתפילה. וכמובן השולחן המיוחד שאליו מתקבצים עולי הרגל המבקשים ברכה ומקטירים את התערובת שהוכנה במיוחד בשבילם. במקום שני גרים המשמשים כעין מוזאונים קטנים ובהם שרידי הפסלים וחפצים שנמצאו בין ההריסות.
לינה בגר

יום 17: מעמקי מדבר גובי באיאנזאג – BAYANZOG, FLAMING CLIFFS
רבים אומרים שעל מנת להכיר את מונגוליה, כף הרגל חייבת לדרוך בחולות מדבר גובי המשתרע על פני שטח של 1.3 מיליון קמ"ר. למדבר יופי ייחודי המקשר את המזרח והמערב באמצעות דרך המשי. המדבר מעוצב בצורת חצי סהר מוקף הרים מכוסה מאובנים שכבות חצץ וגרניט וסלעים אחרים, נופי מדבר אינסופיים, בעלי חיים פראיים ודרך חיים ייחודית של מקומיים. הכול יוצר תמונה מרהיבה ומיוחדת. בימים הבאים נגיע אל באיאנזאג אזור מצוקי רחב ידיים בשל אבני החול האדומות שמעניקות למקום את צבעו הדרמטי, הוא נקרא גם "הצוקים הבוערים" או סלעי הלהבה. מפורסם גם בזכות הממצאים הפלאונטולוגיים שנתגלו בו, זהו ריכוז חשוב של שלדי וביצי דינוזאאורים וחיות קדומות נוספות. נודע כאחד המקומות הטובים למצוא בהם מאובנים. אזור יפיפה המספק תצפית מרהיבה על המדבר שסביבו.
לינה בגר

ימים 18-19: חונגורין אלס (החולות המזמרים) – KHONGORIN
רצועת דיונות הנמתחת על פני כ – 200 ק"מ ורוחבה כ – 20 ק"מ. הדיונות נקראות גם בשם החולות המזמרים בשל הקולות שהן משמיעות כשהרוח חולפת על פניהן. התופעה תועדה עוד בימי קדם על שירים הנשמעים בשממה ומפתים נוסעים להיעלם במדבר. נטפס על ראשי הדיונות ונזכה בפנוראמה יפיפייה של הגובי, הן בשעת זריחה והן בשעת שקיעה.
טרק – הליכה באזור הדיונות, נרכב על גמלים ונבקר אצל משפחה נומאדית (נוודים).
לינה בגר

יום 20: יוליאן אם – YOLIIN AM
פארק לאומי הרביעי בגודלו בעולם, הרים סלעים בעלי צבעים עזים, קניונים עמוקים והעיקר הדיונה הגדולה. למרות היותו מדבר הוא מכוסה בשלג חודשים רבים בשנה. במזרח השמורה קיים קרחון מדברי ייחודי שנמצא בתוך קניון ההולך ונעשה גבוה ותלול ככול שמעמיקים בו. נקווה שנוכל לצפות ולצעוד על הקרחון.
לינה בגר

יום 21: אולן בטאר
טיסה לעיר הבירה, עם ההגעה השלמת הסיורים בעיר. ביקור בשוק השחור. ארוחת ערב ופולקלור מקומי לסיום הטיול.
לינה אולן בטאר

יום 22: טיסה הביתה
לאחר ארוחת בקר העברה לשדה התעופה לטיסתנו ארצה (דרך מוסקבה)

 

לקריאה נוספת לחץ

לפרטים נוספים התקשרו 0722511902

Print Friendly, PDF & Email

תאריכי הטיול

12.6
17.7

מידע נוסף אודות טיול במונגוליה ושייט באגם בייקל

יעודכן בהמשך לפרטים נוספים יש לצור קשר טלפונית

מחיר טיול במונגוליה ושייט באגם בייקל

ימים ולילות תאריכים נוסע בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר נוסע 3 ו4 בחדר כל אחד
12 ימים 11 לילות 17.6.2020 – 7.6.2020 $5,100 600 -

עדיין מתלבטים? יועצי התיירות שלנו ישמחו לסייע לכם

טיולים נוספים

דילוג לתוכן