ארה"ב מהר RUSHMORE, דרך מיסיסיפי לניו אורלינס

ארה"ב שעדיין לא ראית

הזמן עכשיו את החופשה המושלמת שלך

ארה"ב מהר RUSHMORE, דרך מיסיסיפי לניו אורלינס

שיט במיסיסיפי
הר רשמור
פארק הרי הרוקי – קולורדו
עיירת הסקי ונופש – אספן
פארק החולות
הקניון השחור
העיר העתיקה של סנטה פה
אחוזת מרטינז
כנסיית סן פרנסיסקו דה אסיס
שוק האומנים בסנטה פה
גשרי המיסיסיפי
בתי הבוץ

מסלול ארה"ב מהר RUSHMORE, דרך מיסיסיפי לניו אורלינס

מהרי הצפון – קולרדו וטקסס לניו אורלינס והמיסיסיפי

טיול המוקדש ליופיו של הטבע ונפלאותיו, טיול של תרבות, היסטוריה, אינדיאנים ואוכל
טיול חוצה גבולות המתחיל במדינות הצפון חולף במישורים הגדולים ומסתיים בדרום
שם נולדו כמה מסגנונות המוזיקה שהם חלק בלתי נפרד מהפסקול האמריקאי.
את הטיול בדרום מלווים רכסי הרים, יערות, ביצות, שטחים חקלאיים נרחבים ונהר המיסיסיפי האדיר החוצה את מדינות הדרום
רפיד סיטי – דקוטה הדרומית המכונה גם "שער הגבעות השחורות"
מאונט רשמור דרום דקוטה – אחד מסמליה המפורסמים של האומה האמריקאית.
קולורדו – טבע עוצר נשימה, אתרי סקי, אתרים ארכיאולוגיים ודנוור הבירה הנהדרת.
מאספן – עיירת הסקי המפורסמת אל המערב הפרוע ושמורות האינדיאנים בניו מקסיקו. מטאוס שבהרי הרוקיס אל עיר האומנים סנטה פה.
אל טקסס מדינת "הכוכב הבודד" ואוסטין בירתה.
עיר הג'אז, הוודו, והאוכל – ניו אורלינס המפורסמת במדינת לואיזיאנה

מסלול הטיול:

יום 1: טיסה לרפיד סיטי, דקוטה הדרומית
טיסה מישראל לרפיד סיטי, דקוטה הדרומית. הטיסה דרך יעד ביניים, עם ההגעה העברה למלון, אם הזמן יאפשר זאת נערוך סיור הכרות עם העיר.
לינה רפיד סיטי

יום 2: הגבעות השחורות BLACK HILLS – הר רשמור MOUNT RASHMOR – Lusk (300KM)
היום נצא לעבר רכס הרים קטן ומבודד, המתנשא מעל וממערב למישורים הגדולים של צפון אמריקה, במערב דקוטה הדרומית ונמשך לתוך מדינת ויאומינג. האזור קיבל את שמו מאחר והוא מכוסה בעצים בצפיפות רבה. בתחומי הגבעות נמצא הר רשמור, שהוא אחד מסמליה המפורסמים של האומה האמריקאית. מאונט (הר) רשמור הינו אנדרטה עצומת ממדים של ארבעה פסלי ענק, שנחצבו בתוך סלע גרניט, המנציחים את ארבעת נשיאי ארה"ב הנחשבים לאבות המייסדים של האומה האמריקאית וכמשפיעים ביותר ב 150 שנותיה הראשונות. כל האזור מסביב לאנדרטה הוכרז כפארק לאומי שמו ובין הפסלים ניתן לזהות את ראשיהם של ג'ורג' וושינגטון, מייסד ונשיאה הראשון של ארצות הברית, תומס ג'פרסון נשיאה השלישי של ארה"ב ומחבר את הכרזת עצמאותה, אברהם לינקולן נשיאה ה 16 של ארה"ב שהפך לסמל בשל הכרזתו על ביטול העבדות, ותאודור רוזוולט נשיאה ה 25 של ארה"ב. גובה כל אחד מהפסלים הוא כ 18 מטר, והשמורה כולה משתרעת על פני 5 קמ"ר. הר רשמור הוא חלק משרשרת הגבעות השחורות והיה מוכר לשבטים האינדיאנים שחיו במקום מאות שנים וייחסו להר מעמד קדוש ולשרשרת ההרים סביב העניקו את השם "ששת הסבים".
לינה באזור LUSK

יום 3: LUSK – הפארק הלאומי – הרי הרוקי Rocky Mountain- DENVER (KM 450)
מדינת קולורדו מציעה נופים מהיפים והמגוונים שבארה"ב. הודות להרי הרוקי הנמצאים בשטחה והנהרות הזורמים בתחומה, בהם נהר הקולורדו שהעניק את שמו למדינה. פארקים עם פסגות מושלגות, יערות מחטניים, קניונים דרמטיים, אגמים אלפינים וצורות טבע מרשימות.
נבקר בפארק הלאומי הרי הרוקי, טבע פראי, שפע מדהים של פסגות הרים, אגמים וחיי בר עשירים, בפארק כ – 200 פסגות, 150 אגמים, עולם חי הכולל דובים שחורים, דישונים ואיילים. נמשיך בנסיעה לדנוור בירת קולורדו.
לינה בדנוור או BOULDER

יום 4: דנוור – קלורדו COLORADO DENVER – אספן ASPEN (KM 300)
העיר דנוור ממוקמת במרגלות המזרחיים של הרי הרוקיס, העיר הגדולה באזור ובירתה של מדינת קולורדו, נמצאת בגובה של 1,600 מטר מעל פני הים. במטרופולין של דנוור מתגוררים כ 4 מיליון תושבים, כמחצית מאוכלוסיית קולורדו. דנוור היא בעלת אוכלוסייה מגוונת ומרביתם של התושבים בעיר עוסקים בספורט הנפוץ ביותר בעיר– סקי. בעיר נמצאת המרכז היהודי לרפואה ומחקר המתמחה במערכת הנשימה והמערכת החיסונית, ומחקר וטיפול באלרגיות. נראה את בניין הקפיטול של דנוור – בניין מרשים בעל נוף מרהיב. בעיר מרכז קניות גדול ומרשים CHERRY CREEK ומבשלת הבירה הגדולה WYNKOOP.
אחר הצהריים נצא לכיוון אספן – עיירת סקי יוקרתית ופופולרית, שהוקמה במאה ה 19 כמחנה של כורי כסף ונקראת ע"ש מין של עצי צפצפה הנפוצים באזור. אספן שוכנת בחלק הדרומי ביותר של עמק RORING FORK ולאורך נהר רירינג שהוא יובל של נהר הקולרדו העצום.
לינה אזור אספן

יום 5: אספן – הקניון השחור THE BLACK CANYON (KM 350) (כביש 133)
נצא בכיוון דרום מערב לעבר הקניון השחור של הפארק הלאומי גניסון GUNNISON. קניון צר ועמוק, לקירותיו צבע אפור כהה-שחור. נהר הגניסון מתחתר תחתיו, יצר שלל צורות סלע יוצאות דופן. חיי בר עשירים כולל דובים שחורים, זאבי ערבות, פומות וחתולי בר. נקודות תצפית מרהיבות לאורך הגדה.
נמשיך בנסיעה עד הגיענו לעיירה GUNNISON ללינה.
לינה גניסון

יום שישי 6: גניסון – פארק החולות ,GREAT SAND DUNES NP המעיינות החמים הסלע השחור – טאוס ניו מקסיקו
(KM 380)

לאחר נסיעה נגיע לפארק החולות הגדול. דיונות החולות הגדולות ביותר בצפון אמריקה. מגוון נופים אדיר, יערות, ביצות ופסגות מושלגות.
בתום הביקור נשים את פעמינו אל מדינת האינדיאנים ניו מקסיקו. אחת מהמדינות מהגדולות והשוממות שבארה"ב. מדינה המזמינה את חובבי הטבע והנוף המדברי לחוויות עוצרות נשימה. המדינה האיספנית הגדולה ביותר בארה"ב. מפגש בין אמריקאיות, מקסיקניות, ספרדיות ולא מעט השפעות אינדיאניות יוצרות מארג אנושי מרנין. בדרכנו לטאוס בקרבת הנהר ריו גרנדה, ישנם מעיינות חמים בשם BLACK ROCK HOT SPRINGS, בריכות מים חמים בטמפרטורה של 36 מעלות.
עם חצייתנו את גבול קולורדו- אל מדינת ניו מקסיקו ניתן להבחין בריבוי בתי הבוץ ההולך וגדל במיוחד שמתקרבים לטאוס. טאוס הוא אזור מיוחד במינו – מסביבו שטח מדברי והררי עצום ומושלג שנמצא בגובה של יותר מ 2000 מטר, אשר בו בתי בוץ שונים אחד מהשני בצורתו, צבעו וגודלו. נטייל ב"טאוס פלאסה", הכיכר המרכזית ומרכז מרשים עם סגנון בנייה מיוחד. באזור ישנו ריכוז אינדיאני גדול, וחלקו נשאר באותה צורה כפי שהיה לפני מאות שנים. נסייר בפואבלו דה טאוס PUEBLO DE TAOS השייך לשבט אינדיאני הדובר את שפת הטיווה הצפונית. גילו של האתר הוא כ 1000 שנים והוא שוכן כ1.6 ק"מ מטאוס. ריו פואבלו הוא נחל קטן הנובע מרכס ההרים סאנגרה דה כריסטו וחוצה את מרכז הפואבלו ששטחו כ 38 קמ"ר. שמו של המקום בשפת הטיווה הצפונית הוא טואה-טאה TUA TAH -ומשמעו "הכפר שלנו". המאפיין האדריכלי הבולט בפואבלו הוא מתחם המגורים הרב קומתי הבנוי מחימר אדום חום. האתר זכה למעמד של אתר היסטורי לאומי ובשנת 1992 העניק לו אונסק"ו מעמד של אתר מורשת עולמית. נבקר בכנסייה המסיונרית סן פרנסיסקו דה אסיס SAINT FRANCISCO DE ASIS CHURCH שנבנתה במאה ה 18 והוכרזה כאתר היסטורי לאומי, העשויה מחמר והוגדרה ע"י ציירים וצלמים כאחד המבנים היפים שנותרו מהתקופה של המתיישבים הספרדים הראשונים בארה"ב, ובאחוזת מרטינז MARTINEZ HACIENDA שנבנתה בתקופה הספרדית וכוללת 21 חדרים, ושתי חצרות פנימיות בהן נחשף לאורח החיים של המתיישבים הראשונים באזור טאוס.
לינה טאוס

יום 7 שבת: טאוס
תפילות, סעודה וסיורים רגליים באתרי העיר
לינה טאוס

יום 8 ראשון: טאוס – סנטה פה SANTA FE – "הארץ המכושפת" (110 km) 
נצא לבירת ניו מקסיקו סנטה פה דרומית לטאוס. סנטה פה היא עיר הבירה העתיקה ביותר מכל ערי הבירה בארה"ב. סנטה פה נוסדה ב 1610, למרגלות הרי הרוקי ומלאה בתרבות ויופי אינסופיים. העיר נמצאת בגובה של 2,134 והינה עירוב בין ישן לחדש. יש בה מוזיאונים רבים, שוק הודי ושוק אומנים. נסייר ברחובותיה העתיקים ונתרשם מגלריית האומנים המפורסמות הקיימות בה, ונטעם מהטעם הדרום מערבי של ארה"ב. הרחובות מעוצבים בו זמנית באלגנטיות וחום מקסיקני, שרואה בכל מרחב ציבורי הזדמנות להבעה אומנותית.
לינה סנטה פה

יום 9 שני: סנטה פה – אלבוקרקי (KM 100) – אוסטין טקסס
הבוקר נשלים את ביקורנו בסנטה פה, בצהריים ניסע לאלבוקרקי ממנה ניקח טיסה לאוסטין בירת מדינת טקסס, אליה נגיע בשעת לילה.
לינה אוסטין

מדינת טקסס – טקסס – עצם שמה של המדינה מעלה דימויים של בוקרים הרוכבים על סוסיהם בערבות אין סופיות המנוקדות בשיחי הקקטוס. זוהי המדינה השנייה בגודלה בארה"ב הן מבחינת שטחה והן מבחינת גודל האוכלוסייה. בשטחה 2 מעשרת הערים הגדולות שבארה"ב, יוסטון ודלאס. נראה כי השאיפה האמריקאית לעשות הכול בגדול מתקיימת בטקסס. יש בה מרחבים עצומים, גורדי שחקים אימתניים ולמעלה מ – 100 אלף ק"מ של כבישים מהירים. הגודל הוא חלק בלתי נפרד מההוויה הטקסנית.

יום 10 שלישי: אוסטין – יוסטון HOUSTON (KM 240)
אוסטין בירת טקסס, מתהדרת בתואר "בירת המוזיקה של העולם" ואכן באוסטין ישנם כ 100 במות ומועדוני מוזיקה. בעיר עשרות פארקים ובהם זילקר – הריאה הירוקה של העיר. נבקר בבניין הקפיטול המרשים, בעיר התחתית DOWN TOWN ובנהר הקולורדו החוצה את העיר.
אחר הצהריים נצא דרומה לכיוון יוסטון. יוּסטוֹן היא העיר הגדולה ביותר במדינת טקסס שבארצות הברית, והרביעית בגודלה בארצות הברית כולה. נסייר בעיר התחתית, ברובע המוזיאונים הכולל 18 מוזיאונים.
לינה יוסטון

יוסטון – באטון רוז' ROUGE BATON
הדרך מיוסטון שבטקסס לבאטון רוז' לואיזיאנה, עוברת באזורים מישוריים עם הרבה ביצות, בתי עץ הבנויים על קלונסאות וערים בהם הזמן עמד מלכת. נראה את נהר המיסיסיפי הארוך הנשפך במפרץ מקסיקו שבאוקיאנוס האטלנטי. נראה את סוללות העפר המוחזקות בטבעות בטון גבוהות כדי למנוע הצפות. דלתת המיסיסיפי מהגדולות בעולם נוצרה כתוצאה מסחף במשך שנים רבות. האוכלוסייה היושבת בדלתא נמצאת על סוללות מלאכותיות הבנויות עפר ובטון.
נעצור לתצפיות על הביצות וגשרי המיסיסיפי, נצפה בבעלי החיים ומגוון הציפורים המקננות באזור.
נגלה נופים, טעמים, וצלילים שונים מאלה שפגשנו עד כה.
באטון רוז' היא עיר הבירה של מדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, והשנייה בגודלה מבין ערי המדינה. האזור התגלה בשנת 1699 ע"י משלחת צרפתית. מאז שלטו בעיר האנגלים והספרדים. העיר שימשה כעיר גבול. נצפה במבנה של בניין הקפיטול הישן של העיר. נסייר ברבעים העתיקים.
לינה באטון רוז'

ימים חמישי שישי ושבת 12-13-14: באטון רוז' ROUGE BATON – ניו אורלינס NEW ORLEANS
את הדרך דרומה מבאטון רוז' לניו אורלינס נעשה על הכבישים העוברים בין העיירות הקטנות המקומיות. הדרך תיקח אותנו על מספר גשרים העוברים מעל נהר המיסיסיפי הידוע עד בואנו לעיר ניו אורלינס המפורסמת שבמדינת לואיזיאנה השוכנת בדרום מערב ארה"ב.
ניו אורלינס בנויה על סוללה טבעית. מרבית הדלתא אינה מיושבת בגלל הביצות והמאבק בטבע הוא ע"י בניית תעלות ניקוז.
בירת הג'אז, הוודו והאוכל הקג'ואני CAJUN , עירוב תרבותי של השפעה צרפתית של המתיישבים הצרפתים הראשונים יחד עם השפעה אפריקנית חזקה (מתקופת העבדות בארה"ב). את שלושת הימים הבאים נבלה בעיר הידועה בעולם, והגדולה ביותר במדינת לואיזיאנה. בעברה הייתה העיר גם בירת מדינת לואיזיאנה . ניו אורלינס היא אחת הערים המיוחדות והמרתקות ביותר בארה"ב ואינה דומה לכל עיר אחרת, לא בסגנון הבניה המזכיר עיר אירופאית, לא באווירה ובתרבות, ואף לא באוכל ובמנהגים.
העיר שוכנת על גדות נהר המיסיסיפי וכינויה "עיר חצי הסהר" CRESCENT CITY בשל צורתה של העיר. ניו אורלינס הינה בירת הג'אז של ארה"ב אך היא הרבה מעבר לכך – היא מקום הולדת הג'אז שהוביל להולדת הרוק והבלוז.
העיר נחשבת גם לעיר רדופת רוחות, זאת העיר בה החלה תרבות הוודו VOODOO בראשית המאה ה19 בארה"ב ובה אף נמצא קברה של מארי לביאו LAVEAU MARIE "נסיכת הוודו".
במשך שהותנו בעיר המפורסמת, נבקר, נסייר, נריח ונטעם את העיר מכל כיווניה: נבקר ברובע הצרפתי, ברחוב בורבון ורויאל, בשוק הצרפתי, נטעם ונריח את חיי הלילה של העיר.
נשוט על נהר המיסיסיפי באחת מספינות הקיטור ונרקוד לצלילי מוזיקת הג'אז.
שבת בניו אורלינס.
לינה ניו אורלינס

יום 15: ניו אורלינס – הביתה
השלמת בקורינו בעיר המרתקת, והתחלת מסענו חזרה הביתה עם טעם של עוד!!!
להתראות בטיול הבא!

יום 16: נחיתה בישראל

לפרטים: 0722511902

Print Friendly, PDF & Email

תאריכי הטיול

אביב – קיץ – סתיו

מידע נוסף אודות ארה"ב מהר RUSHMORE, דרך מיסיסיפי לניו אורלינס

המחיר כולל:

טיסה בינל"א, תל אביב לרפיד סיטי, חזרה מניו אורלינס (דרך יעד ביניים)
טיסת פנים אחת מניו מקסיקו לאוסטין טקסס (לא כולל עלות המזוודה, תשולם לחברת התעופה בצ'ק אין ע"י הלקוח)
אירוח בבתי מלון דרגת תיירות טובה
קבוצות קטנות
ארוחות בוקר אמריקאיות, כלים חד פעמיים
ארוחה חמה כשרה בכל יום
הדרכה בעברית
כניסות לכל האתרים
כניסות לכל הפארקים שבמסלול
רכבים ממוזגים
טיפים לנותני השירות המקומיים – לא כולל המדריך (נהוג לתת 5$-4$ לנוסע ליום)

המחיר אינו כולל:
ארוחות שלא פורטו
ביטוחי נסיעה, בריאות ומטען
כל מה שלא נכלל בסעיף המחיר כולל

ביטוח בריאות ומטען – ניתן כיום לבצע ביטוח בריאות ומטען 180 יום לפני יציאת הטיול, התשלום הנו עבור מספר ימי הטיול בלבד, אך הוא תקף החל מ – 180 יום לפני היציאה.
ניתן לרכוש ביטוח ביטול "מחמת כל סיבה" לטיול כולו או למרכיב הטיסות בלבד, חייב להתבצע תוך 7 ימים ממועד הכרטוס.

ויזה: טיול לארה"ב מחייב ויזה בתוקף למשך 6 חדשים מסיום הטיול

לפרטים: 0722511902

מחיר ארה"ב מהר RUSHMORE, דרך מיסיסיפי לניו אורלינס

עדיין מתלבטים? יועצי התיירות שלנו ישמחו לסייע לכם

טיולים נוספים

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן